Úgy helyreállították a Borsod Volán egykori Ikarusát, mintha most jött volna le a gyártósorról

Megosztás

Most már mi is megtekinthetjük azokat az egykor nagyon sokat szolgált Ikarus buszokat (köztük egy olyat is, amely borsodi utasokat szállított), amelyek ma már igen korosak, de az utóbbi hónapokban olyan remekül restaurálták őket, mintha újak lennének.

Bár eddig is kiérdemelték az elnyűhetetlen jelzőt, most már külsőre és belsőre is csodálatosan szépek, mint újkorukban. A Közlekedési Múzeum egyik legfontosabb feladata, hogy az elmúlt évszázad magyar járműgyártásának legjelentősebb típusait gyűjtse, felújítsa és bemutassa – hangsúlyozta a frissen restaurált Ikarus buszok szerdai sajtóbemutatóján az intézmény főigazgatója.

Schneller Domonkos felidézte, hogy 2016-ig az múzeumnak csupán egyetlen Ikarus 556-os autóbusza volt, azóta azonban a kormány támogatásával megkezdték gyűjteményfejlesztési programjukat, és több olyan járművet is megvásároltak, amelyek hiányoztak a gyűjteményből.

Az elmúlt években már számos legendás Ikarust mentettek meg és újítottak fel a múzeum szakemberei, többek között egy 66-os Farost, egy 211-est és egy 311-est is. 2022 tavaszán négy Ikarus 200-as restaurálását kezdték meg, ezek közül három már felújítva várja a látogatókat – számolt be az eredményekről.

A legidősebb felújított 200-as Ikarus az 1986-os gyártású 256.50 V típusjelzésű, amely a Borsod Volánnál szolgált távolsági buszként, most pedig “kívül-belül úgy néz ki, mintha frissen gördült volna le a gyártósorról” – mondta el a főigazgató.

A 260.02-es sorszámú busz a Szabolcs Volánnál, helyi vonalakon közlekedett, a 260.50-es jármű pedig 1998-ban készült az Alba Volán számára. A restaurált járművek mellett egy olyan Ikarus 280.49-es csuklós autóbuszt is kiállítottak, amely még várja méltó megújulását; ennek belső tere is megtekinthető. (Autoszektor.hu, Fotó: MTI)

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek